• غذاهای خاصی وجود دارند که درد را آرام می‌سازند آن هم با کاهش التهاب، ممانعت از ارسال پیام‌های درد یا حتی بهبود بیماری زمینه‌ساز درد مزمن. این نوع ماده‌های غذایی اثرات سوء داروهای شیمیایی را ندارند.

    غذاهای رایج در جوامع غربی، میزان التهاب در بدن را افزایش می‌دهند؛ زیرا شامل غذاهای فراوری‌شده و کربوهیدرات‌های کارخانه‌ای است.

    هیچ میوه یا سبزی یا گیاهی به خودی خود نمی‌تواند درد شما را آرام کند مگر این که شما تغییری در الگوی مصرف و رژیم غذایی‌تان ایجاد کنید و غذاهای فراوری شده را کاهش داده و میزان مصرف غذاهای طبیعی کامل را افزایش دهید. به این شکل می‌توانید در جاده خداحافظی با درد اولین گام‌ها را بردارید.

    آلبالو و گیلاس

    هدف: آرتریت و درد عضلات

    میزان مصرف: چهل و پنج عدد در هر روز

    ترکیبات موجود در آلبالو و گیلاس آنتوسیانین‌ها هستند، همان ماده‌ی مغذی گیاهی که رنگ این میوه‌ها را می‌سازد، آنتی‌اکسیدانی قوی که به دو شیوه درد را آرام می‌کند. این دو میوه التهاب را کاهش می‌دهند و آنزیم‌های درد را مهار می‌کنند، درست مثل آسپرین، ناپروکسن و سایر ضدالتهاب‌های غیراستروئیدی. در پژوهشی که در این زمینه انجام شد مشخص شد کسانی که یک کاسه از این دو میوه را برای صبحانه می‌خوردند میزان التهاب بدنشان تا بیست و پنج درصد کاهش می‌یابد. سایر پژوهش‌ها نیز نشان دادند در دوندگانی که 336 گرم آب این دو میوه را دو بار در هفته به مدت هفت روز می‌نوشیدند درد کمتری در عضلاتشان تجربه کردند.

     

    منبع: salemmarket.bigcartel.com


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :